Nytt år – nya möten på gång!

Nytt år och behovet av att träffas och diskutera politiska frågor har inte minskat.

Det nya blåbruna styret i kommunen där M, KD och SD samarbetar för att skära ner välfärden gör att en rödgrön politik behövs mer än någonsin.

Nu på onsdag, den 9 januari kl 18.30 är det årets första medlems-/sympatisörsmöte. Den här gången handlar det om bostadspolitik. Inledare är Sten Lundström, f d riksdagsledamot med bostadspolitiken som huvudsyssla. Frågan är extra intressant just nu, bl a med tanke på pågående diskussioner om marknadshyror samt fullmäktiges beslut om att låta Trelleborgshem ingå i kommunkoncernen Trelleborgs Rådhus AB.

Mötet därefter blir onsdagen den 23 januari då vi tänkte lyssna på ett direktsänt tal av Jonas Sjöstedt. Vi kommer då också diskutera inför distriktets årskonferens som är den 23-24 mars i Lund. Vi har rätt till två ombud på den konferensen.

Verkar det intressant? Kom gärna och delta i diskussionerna! Mötena är i ABF:s lokaler, Gasverksgatan 3B, sal 11.